Njuter av Al Greens soul

"A life spent making mistakes is more useful than a life spent doing nothing" George Bernard Shaw
I morse när jag skulle upp och göra i ordning frukost så såg jag citatet ovan på en kylskåpsmagnet. Passade rätt bra eftersom jag håller på att slicka såren efter den olycksaliga beställningen av 80-kronorsartikeln på jobbet.

Skönt att det blev lite kyligare. Cyklade och hämtade min copaxone-medicin. Satt länge och väntade på min tur. Damerna i kassan var äldre, grå och intetsägande, men de hade vigselringar. En dam hade färgat håret rött, men det hängde slappt åt sidan. Undrar vad de pratar om på sina raster? Sedan cykade jag till Interkakel. Kristina måste ha varit där i ett par timmar och försökt välja. Jag cyklade hem tidigare. På vägen hem köpte jag sill och en kummelfile´. Laxen var slut, det var tydligen många som tänkt köpa lax och blev lite sura eftersom det inte fanns. Men det är ju inget att göra åt.

Det här är jag bland människor

Nu kopplar jag av till Al Greens gamla romantiska soul "I didn´t know".



 

Musik | |
Upp