Jag och mitt dåliga samvete

Sju grader kallt och såphalt på vägen. Gick till gymmet på morgonen. Fick nästan gå på tå och balansera på isgatan. Men när jag väl var där blev det en uppfriskande rygg och axelövning. Det var inga jag kände igen där, det var bara några unga damer.
   Efter gymmet tog jag cykeln till Ica. Det var halt på trottoaren så jag fick ta det försiktigt. De flesta verkar ta bilen idag. På Ica såg jag en ung man som jag inte sett där förut bland Icapersonalen. Däremot har jag sett honom med en vacker ung kvinna på gymmet. Träffade min syster och svåger på Ica. Jag hade bråttom att köpa hårt bröd, yoghurt, lakrits och en julmust. Sedan stod jag i kö till Göteborgsfiskarna. Det var uppmuntrande med den trevliga rutinerade kassörskan i Ica. När jag tillslut kom fram till fiskförsäljaren såg han glad ut och sådant muntrar upp. Ett leende gör mycket.

   När jag försiktigt cyklat hem kokade jag laxen i micron. När det var klart ringde min gamle vän Gösta . Vi förrgår hade vi nästan bestämt att jag skulle komma och se på hans nya dator. Men igår ringde jag och sa att det var för kallt och halt att ta sig till Göteborg när jag var ledig. Det är alltid roligt att träffa Gösta, men det är inte roligt att halka på det såphala underlaget när jag går dit. Jag är en gammal man som bekymrar mig över sådana saker. Tänk att jag alltid ska ha ett dåligs samvete om något.

 Ska sätta mig och läsa en bra bok i stället. En bok om vänlighet. Några favoriter om att vara vänlig är Stefan Einhorns böcker, Barbro Lennéer Axelsons och Ingela Thylefors Arbetsgruppens Psykologi eller Wayne W. Dyers Älska dig Själv. Sedan har vi bloggen Positive News .av Kristina Blakstad.
Semesterliv | |
#1 - - Anonym:

Synd att du inte kunde komma. Blackstad är verkligen skicklig.

Upp