Askmolnet och Flyg

Stod och väntade på tvåans spårvagn och då träffade jag han jag kallar "Rekryteraren".
-Fascinerande med det här stora askmolnet som sätter stopp för all flygtrafik, sa jag efter att ha läst metro.
-Jag tycker inte det är så roligt, jag satt fast i Stockholm i två dagar. Det var ett helt tomt Arlanda, det har jag aldrig sett. Tillslut kom jag med ett plan, vi var bara sex på planet, sa han.
-Nu står de i Metro att askmolnet komer tillbaka, sa jag.
-Men de sa ju att det skulle öppna flygplatser, jag ska till Stockholm i övermorgon igen, sa rekryteraren.
-Jag läste i GP att det var några som fastnat i Agadir och sedan vägrade ta buss hem... jag tycker det skulle vara roligt att åka buss från Agadir till Sverige.
-Ha-ha-ha-, nä jag hörde om någon som bilade från Österrike till Sverige och han blev ganska trött.
-Ja, kanske det, måste väl förbi Casablanca och sedan Ceuta och upp genom Spanien, sa jag
Pendling | |
Upp