Ställde upp 40-tal

På förmiddagen bytte jag tidskrifter i tidskriftsrummet. Sedan ägnade jag trekvart åt att ändra i lokala databasen så att det syns att förra årets tridskrifter är sammanbakade med de övriga äldre. 
   
Idag var det ganska lugnt i B-huset bland gammal litteratur. Ställde upp tidskriften 40-tal från 1946 och 1947. Det var i första numret 1946 som Karl Vennberg skrev den berömda ledaren "Den moderna pessimismen och dess vedersakare". I de här första numren av 40-tal det av författare som sedan skulle bli berömda. 1947 skriver Lars Ahlin en kommentar till "Den moderna pessimismen och dess vedersakare". En tidskriftserie som kom innan 40-tal hette "Utsikt" och även i den skrev många författare som senare skulle bli kända. Mörka texter eftersom de texterna skrevs under andra Världskriget.

Hemma hade jag två kassar skräp att slänga i återvinningen. Funderade på om jag skulle ta med dem eller inte? Men så tänker jag att det känns bra när jag slängt skräpet, då slipper jag göra det i morgon. När kastat de gamla förpackningarna kan jag gå in till Ica och köpa det som jag glömde köpa i veckan.
Bibliotek | |
Upp