Penseer på Blomsterlandet

Tog bilen till Blomsterlandet idag. Det brukar vi alltid göra på våren. Penseer tycker jag är vackra så det köpte vi tre stycken och fyra buntar påskliljor. 

 På Ica såg jag en ung pendlare. jag känner honom inte, men bara det att jag känner igen honom gör att det känns tryggare. Det är tryggt alltså, men snarare en känsla av samhörighet. Pendlaren har ljus hockeyfrilla, kommer alltid i sista stund och brukar ta fram en liten knädator. Jag tror han jobbar på Ericsson.
   Inne på Ica köpte jag ett paket lakritspuckar. Jag lockades av det när jag såg en tjej äta det vid stationen igår. Det finns säkert en orsak till att personalen kör runt med varor på trallar mitt i rusningstid. Jag tror det inger en viss trygghetskänsla att se folk som de känner igen. Visst har de tänkt på det så gästerna inte börjar bråka om till exempel vem som ska ta den bästa grapen först. Den vita var från Israel och blodgrapen från USA. Jag beundrar personalen i kassorna som i två timmar får hålla på att räkna varor. Det tar liksom aldrig slut med olika varor. Men de måste vara vana vid kassaapparater? Jag höll ju på med det på Campus Linnée och jag var inte speciellt bra på det. Men jag hade nog lärt mig om jag hållit på med det ett tag? Men nu ska jag i alla fall inte ha negativa tankar, det kan bli en självuppfyllande profetia. Försöka tänka positivt. Fröken Hassel lärde mig alfabetet 1967 och det är jag åtminstonen tacksam för, trots att kemin mellan oss inte stämde så bra. Nu ska jag läsa en bok av Simenon.

phi phi island
Tänk positivt! Här stiger jag upp efter att ha snorklat blan fiskar på Phi Phi island för några veckor sedan.
Fritid | |
Upp