Fånga dagen

Hade svårt att sova. Tänker på stackaren, 61-åringen med hunden, som blev misshandlad av tonåringar.

Nu skriver alla tidningar om misshandeln. Några har varit och bevakat rättegången och några skriver direkt från TT. Några skriver att mamman till en 15-årig buse fick bäras ut från rättegången när domen föll mot hennes son, i andra tidningar stod det att släktingar över huvud taget inte fick komma in till rättegången. Tidningar säljer lösnummer på detta. Sju tonåringar ger sig på en 61-årig hjärtsjuk förpensionär och misshandlar honom med sparkar och slag så han är nära att dö. Hörde att ungarna höll på med MMA, det vill säga den värsta kampsporten.

<hr>
själv är jag lite snuvig, men inte värre än att jag kan jobba. Hämtade beställningar från plan ett till fem. Det var ovanligt många beställningar. NN hade beställt säkert tjugo små broschyrer om folkdans.

På eftermiddagen flyttade jag lite böcker eftersom det var stiltje på tidskriftsavdelningen.

Nu ska jag försöka fånga dagen och se på blommorna, krokus och skilla som kommer. Dagen som är den första av resten av våra liv. Och i morgon har jag gymmnet

Bibliotek | |
Upp