Funderingar kring valet

Lugn dag på jobbet. Rättshaveristen var där och hade bråttom att skriva brev till Högsta domstolen. Annars stod jag i lånedisken och utfärdade lånekort. Åt lunch med min syster. Efter jobbet gick jag och Gösta till PastaPanini och åt middag. Vi pratade förstås val och Gösta är så hemlighetsfull och ler lite grand. Har förstått att han drev med mig när vi talade i telefon sist. Skulle plocka alla valprogram i valstugorna vid Brunnsparken för att se om jag blev något klokare. Dock slog jag i huvudet i Folkpartiets valstuga så jag blev deprimerad och gick till tåget. Tittade in i Vänsterpartiets valstuga men där var så mörkt och jag hade ont i huvudet så jag gav upp. En av de viktigaste frågorna för mig är kampen mot kvinnovåld, jag tycker det är så fruktansvärt med kvinnor som blir slagna och till och med mördade. Arbete kommer som nummer två.
"Han brukade också förklara att allt ont här i världen härledde sig sig antingen från sysslolöshet eller vidskepelse och att det endast fanns två dygder: arbetsamhet och sunt förnuft", furst Nikolaj Andrejevitj Bolkonskij (Krig och fred s. 105, av Leo Tolstoj

Allmänt | |
Upp