Vad är det för ett märke?

Det regnade när jag cyklade till stationen och det är höstlikt. Bara 6 grader varmt på morgonen.

Hela dagen håller jag på att ta ur uppsatser ur den lokala databasen och lägga dem i kartonger som skall skickas iväg till ett företag som skall skanna dem.

Det droppar in fler och fler studenter för varje dag.

Rättshaveristen hängde på låset på morgonen och stövlade in och började genast skriva sina inlagor och protestbrev. En bit av breven försvann igår så hon fick göra om lite.
   Ginger Baker (namnet är fingerat) kom en stund och uppdaterade några datorer. Han hade med sig en tös som skall hjälpa till med administratörssysslor i fortsättningen tror jag.

Derek Hales gled in på biblioteket som en skridskoåkare. Han har arbetat här tidigare så han hälsade på Rättshaveristen som varit här och skrivit varje dag under alla åren jag varit här.

-Vad är det för ett litet märke du har på din skjorta? frågar Rättshaveristen.
-Det är någon märkesvara, jag vet inte vad. Köpt i New York?
-Jag brukar handla på Myrorna. Jag handlar aldrig märkesvaror.
-Ska du se Postkodsmiljonären i kväll? frågar jag.
-Nej jag gillar inte spel, har aldrig gjort.
Bibliotek | |
Upp