Inga smällare för mig

Jag låter väl tråkig men jag ska inte berusa mig i natt, bara ett glas champagne vid tolvslaget.
    Inget kul att berusa sig, kan lika gärna läsa en bok av Charles Bukowski.

Jag var på väg att skriva att jag ångrar alla gånger jag druckit alkohol men jag gör det inte, men det var ju en erfarenhet. Visst ställer det ofta till bekymmer med sprit. Men det var ganska roligt på Stärnerbänken nära krogen Kvarnen i Stockholm, eller i Eastbourne när jag var på språkresa, eller vid tunneln Snicken i Falköping då jag som tonåring festade med "Birkola" och hans gäng. Jag hade samlat ihop en skvätt, jag vet inte vad det var, ut varje flaska i pappas vinkällare. Det söps något fruktansvärt på Beckombergas (ett sjukhus) studenthem, det var då jag bestämde mig för att sluta med det här med alkohol och livet har blivit mer harmoniskt och trevligt. Alkohol är inget jag rekommenderar.

   Skall inte heller smälla av några raketer. Såg hur rädda alla hundar blev. Jag kan inte förstå meningen med det, dessutom hörde jag att det släpps ut 300 ton miljöfarligt avfall av alla raketer bara i Sverige.
  Men jag erkänner att jag också smällde när jag var barn i Falköping. Tog efter Putte som jag minns stoppade ettöres smällare i jackan så det såg ut som det smällde på honom. Minns att hans jacka brann upp. 

  Men så växer jag upp och kan inte se vitsen med det. En bra film och en god bok så är jag nöjd. Och sedan kommer ju min gamle kompis Gösta . Och sedan har jag ju min fru Kristina och det är ju roligt varje dag med henne. 

Önskar alla ett gott nytt år!
Fritid | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Det är bra att kunna vara bestämd!

#2 - - Kristina:

Gott Nytt År, tack för inlägget och positiva
omdömmen.
Så i rubriken du nämnde MS ( sjukdomen)
Är personlig assistent åt kvinna med MS,tillsamman med mitt företagande.
Varma hälsningar
Kristina

Upp