Simmade Gerdsken och middag på Deli Deli

Kastade mig i sjön Gerdsken på morgonen. Ingen människa där, jo det kom en kortklippt herre när jag skulle gå upp.

Sedan gick jag på gymmet.

-Roligt att se er friskusar som kommer hit, sa damen i kassan. Bara jag och en man i 35-årsåldern som brukar träna på förmiddagarna.

-Ja, jag har ju semester så då måste jag passa på.

Uppe på övervåningen av gymmet tränade bara en ung man och en kvinna. De hade lite specialövningar. Kvinnan tog långa kliv samtidigt som hon höll en 15 kilosvikt i famnen. Killen hade en skivstång på ryggen med 20 kilo på. Det blir 45 kilo med stången. Sedan hoppade han jämfota med vikterna på ryggen. Med nästa övning tog han och satte 15 kilo gånger två på stången. Sedan hoppade han upp på ett trappsteg. Han var mager, kanske två meter lång. Han liknade Christian Olsson lite. Kanske var han en ny Stefan Holm?


Sedan cyklade jag och hämtade ett USB-minne på 8GB. Därefter satte jag mig och lyssnade på sommar med Karin Mamma Andersson samtidigt som jag förde över alla bilder på datorn till minnet.

Varmt och sol ute. Nästan vindstilla. Det är viktigt att försöka tänka positivt. Att inte oroa sig för saker du inte vet hur de kommer att bli. Efter att ha fört över filer till USB-minnet tog jag en cykeltur till Nolhaga och promenerade lite. Satt och tog en glass i restaurangens park och tittade på människor. Sedan cyklade jag tillbaka till Deli Deli och åt middag. I mitt tycke den trevligaste restaurangen i Alingsås. Trevlig personal gör mycket. Sedan lassar de på mycket sallad och oliver också. Festade lite i och med att dagarna som är kvar blir det middag med kvinnan i mitt liv.

Semesterliv | |
Upp