Rastlös på första advent

(Jag sov dåligt för att jag hade en mardröm på natten. Jag drömde att jag satt på toa på jobbet och dörren gick inte att stänga utan gick upp hela tiden. Det var på plan 6b och massor av folk.)

Uppe sju på morgonen. Började göra frukost, satte på CD:n med Bachs juloratorium. Av någon anledning föll dig inte i smaken nu på morgonen? Det brukar ju vara ett säkert kort? Kanske var därför jag gick på en trave kokböcker och spillde ut yoghurt med müsli på golvet. I stället hittade jag en skiva med Johann Strauss som passade bättre.

   Ringde Gösta. Han hade ätit middag på Whoopsy Daisy igår och det lät trevligt. Den restaurangen måste vara trevlig så mycket han har berättat om dem. Sedan pratade vi om notiser i GP och gled in på samtal som Gösta har när han är på facket. I vissa stadsdelar kastar ungdomar sten på spårvagnar. På internradion ropar de då "kör försiktigt".
  "Köra försiktigt så de träffar bättre då?", undrade Gösta.
Brandbilar måste ha eskort för att våga köra in och släcka bränder i vissa stadsdelarar. Hur har det kunnat bli så?

Sedan ringde vår kompis den pensionerade Hans från Gävle. Det är alltid lika trevligt att höra hans pigga röst. Idag hade han emellertid ont i ryggen efter att ha halkat pladask på en isig gångbana.
Katedral
Inne i Yorks katedral för två år sedan

Igår kväll såg vi filmen "The Darjeeling Limited". Det var en riktigt ointressant film jag hyrde. Den hade fått många poäng men sade mig ingenting. Den handlade om tre bröder som reste genom Indien för att lära känna varandra bättre. Då var brarnprogrammet "Noaks ark" på teve på söndagsmorgonen bättre.

   Jag skriver och Kristina städar, men jag var i alla fall på Ica och handlade saker jag glömt. Tjejen i kassan är rutinerad, men hon har varit mammaledig ett tag.

Klas i York

Ibland vaknar jag och är ovanligt fumlig, samtidigt som jag vill göra allt på en gång. Får väl träna och läsa Herodotos Historia så blir jag mindre rastlös hoppas jag. Och jag hör att Kristina skalar morötter också.
Fritid | |
Upp