Vilse bland böcker om Skogsvård och Baptism

Igår på biblioteket plockade jag fram och ställde upp böcker på våningarna 6 b, 5 b och 4 b. Det var inte så lätt i den här byggnaden snirklar sig i långa gångar som tunnlar i katakomber. Det hade väl varit okej om inte allt varit uppställt efter ett ovanligt system. Jag fick först titta på en lista vad det var för någonting och sedan se på nummer på en karta var uppställningen kunde vara. Sedan gällde det att utläsa från kartan vart jag skulle gå. Dessutom har de fina band så ingen hade ryggetikett till hjälp. Fick helt enkelt dra ut boken och bläddra i den för att se att det var rätt årtal. Beställningarna var också svårlästa för de var för det mesta fotograferade från kortkatalogen och sedan ivägskickade i rörposten. Fick emellertid god hjälp av Dersu Uzala, kan kalla honom för det, som vägvisate.

   På eftermiddagen bara jag hämtade böcker i hus A och flyttade periodika. Därefter gick jag och tog ett ordentligt pass på gymmet.

Det var nollgradigt och blåsigt så det var kyligt att cykla. På morgonen var det frost på vägen. En kvinna var nära att halka omkull utanför Tommy Bryggares industrilokal.

Vägvisaren
Dersu Uzala - Vägvisaren

Idag var en lugn dag där jag mest drog kort ur en gammal kortkatalog. Slutade redan klockan tolv på jobbet. Tänkte jag skulle äta kinamat men både Mandarin och Sun Wall var stängda, så istället åt jag en korv på centralen. Eller jag proppade i mig för jag fick bråttom plötsligt att äta upp den innan jag gick på det fulla tåget. Mina kinder var som balonger med oruggat bröd så jag försökte gömma mig bakom en stolpe så folk inte skulle se mig är jag stod med kinderna som två kamelpucklar.

Bibliotek | |
Upp