Lugnt nyår hoppas jag

Lugn nyårsdag. Halkade iväg till Ica och handlade bröd och lövbiff. Hade inte sett att Kristina köpt bröd. Sedan har jag läst boken Dumskallarnas sammansvärjning av Jogn Kennedy Toole.
   Läste Klas Eklunds blogg om sin kommande bok "Vår ekonomi". Den ser jag fram emot. Får se om jag är uppe till tolv i natt. Igår som en stock till Morden i Midsomer. Några raketer blir det inte. Jag smällde tillräckligt när jag var tonåring. Jag ska inte ens se på det. Jag minns ett nyår i Berlin för några år sedan då de sköt raketer åt alla håll. Det var en dimma av krutrök längs hela Brandenburger Tor och Unter den Linden. Ska kanske se på någon rolig film i stället? Om jag är vaken ringer jag min gamle vän Gösta . Om inte han är hos Maggan.

plumpudding
Jag väntar på Plumpuddingen på julmiddagen. (Jag sitter mitt emellan mina två sytersöner).

Plumpudding
Plumpuddingen är serverad vid min tallrik.


Semesterliv | |
Upp