Ny blogg och ny bok.

Jag hör att det är många som inte hittar till min nya blogg. Vill bara ha lite omväxling ett tag, jag har hållt på så länge med blogg.se att jag provar wordpress ett tag i stället . och här 'är adressen till min nya blogg som liknar den jag hållt på med här.

Har precis läst färdigt "Hemsöborna" och "Skärkarlsliv" av August Strindberg och de var underhållande. En väldig ordrikedom. Nu läser jag "Medmänniskor" av Stefan Einhorn. En gripande och lärorik bok.
"En enda handling kan göra hela skillnaden i en människas liv. En enda medmänsklig gärning kan betyda allt. En så stor makt över en annan människas liv kan vi ha. Ibland återgäldas en medmänsklig gärning på ett direkt sätt, ibland inte. Goda gärningar har en tendens att gagna den som utför dem, men exakt hur och när - det vet vi ofta inte." (Stefan Einhorn "Medmänniskor" s. 30) Det är sannt att en del ord eller meningar glömmer jag aldrig. Men i grundskolan var det nog ingen lärare som sa något vänligt eller bra.

Jag som Cybergothe på Nordiska museet
Besök på Nordiska Museet juli 2010

snorkling
Min underbara fru klagade på att hon inte hittade några uppdateringar i min blogg längre. Här snorklar Kristina på Phi-Phi Island i Thailand.
Bloggande | |
Upp