Platon på Nattygsbordet

Det är sällan jag inte läser ut en bok jag håller på att läsa men nu händer det, Det är "Oscar Waos korta förunderliga liv" av Junot Diaz. Jag har läst över hundra sidor och jag förstår fortfarande inte vad den handlar om? Det är mycket sex, relationer och brustna relationer. Visserligen är det lite historiska förklaringar i fotnoterna, men vad sjutton, det räcker inte. För långa meningar utan punkt eller komma. Nej jag läser färdigt en riktigt bra bok som "Skogsliv i Walden" av David Henry Thorau i stället. Vid nattygsbordet har jag Platons samlade verk. Det är lika underhållande att läsa dem som att läsa Olle Ångest.


Hoyt Axton - No-no song

Tog en promenad med Kristina till affären BonBon och lämnade igen filmen "UPP" som vi såg igår kväll. Tur jag inte köpte den på Ica för den var inter riktigt min stil. En daroranimerad äventyrsfilm. På vägen hem när vi pulsade genom slask och pölar så mötte jag en kille från gymmet. Han ser alltid glad ut, men är alltid ensam. Det kändes väldigt bra att jag hälsade och inte en sådan här dum tanke "han kan ju inte vilja hälsa på en sådan enkel människa som jag". Annars har jag mest gått fram och tillbaka här hemma som en osalig ande. Ringde Gösta och pratade lite om Procol Harums låt A Whiter Shade of Pale och var överens om att det inte görs så många låtar med den kvaliten längre.

(Igår när jag hade köpt en semla på Lennartson konditori och stod och väntade på att Kristina skulle komma från Balders Hage såg jag en tjock ung man som kom gående med en flicka i sjuårsåldern med plåster kring ett öga. När mannen gick in mot systembolaget hörde jag henne säga "neej". Tänkte direkt på att det nog inte var så roligt för barn när föräldrarna super.)

Böcker | |
Upp