Böckerna står ofta på SAB-kod

Jag sov bra. Jag brukar göra det efter att ha varit på gymmet. Jag åkte tidigt hemifrån till Alingsås station för jag var rädd att det skulle vara många på stationen när fler slutade arbeta hemifrån nu när coronarestriktionerna slopas.
 
På jobbet hade jag insättning av böcjer i Öppna magasinet. Jag är ju mer synlig för besökare då. Det är inte första gången någon frågar var står "ÖM". ÖM är ju inte något signum annat än att boken står i Öppet magasin. En annan vanlig fråga är att nn. nämner en författare men jag håller inte reda på alla miljoner författare, antingen står de på SAB-kod eller Dewey-kod. Jag gick och tänkte på alla som kommit och gått under tiden som jag arbetat. I början gjorde jag allt för att få in en fot, nu flyter allt bara på.
 
Men jag blev fädig och kunde syssla med tidskrifter. Idag lyssnade jag på  Velvet Underground.
Här står jag på plan 1.
-huset. 
 
Jag hann gå tre varv med tidskrifter till a-huset. 
När jag var ute och åt lunch så såg jag en helikopter som cirkulerade över Annedal
 De sökte också kanske efter bombmannen som sprängde ett hus i förrgår. 
Arbete, Bibliotek | |
Upp