Rörigt på Göteborgs centralstation

Sov dåligt på natten. Tänkte på en god vän från Gävle som gått bort under tiden somvi var på Kreta.
 
Under hela förmiddagen ställde jag upp böcker i Öppna magasinet. På eftermiddagen höll jag mest på att registrera tidskrifter som kommit under tiden som jag varit borta.
 
På eftermiddagen satt jag i läsesalsexpeditionen. Det kom forskare med trave med böcker som de ville lämna tillbaka eller låna om.
 
Jag kom så sent från jobbet att jag inte hann med något bra tåg. Tågvärdarna som står på stationen fattar inte alltid hur jag vill åka. De pekar på fel tåg som går mycket senare bara för att slippa förklara. De är helt enkelt dåliga på att förklara. Eller de bryr sig inte om utan de vill bara bli av med problemet.
 
Det har varit en jordbävning på Kreta.
Idag passade det bra att lyssna på Sonic Youth
 
 
Arbete, Bibliotek, Pendling | |
Upp