Läser om Shantaram i Afghanistan

Jag håller fortfarande på och läser Shantaram av Gregory David Roberts. Nu har huvudpersonen blivit gerillasoldat i Afghanistan. Med tanke på att det finns svenska soldater där tänker jag här citera ett avsnitt vad en person säger i boken.
"'It is crazy war', Mahmoud Melbaaf added in a coarse, throaty whisper. 'Afghans fight each other for so long time, thousands years. The only thing better than fighting each other is fighting... how do you say it... invasion. They will beat Russains, sure, but they will keep fighting'. (Shantaram. Gregory David Roberts s. 671)

Men det måste ju finnas hopp. Men svenska soldater så långt borta?

Annars öser regnet ner idag. Var naturligtvis på gymmet på morgonen.

Tränar på semestern

Spelade två gamla LP-skivor med the Stranglers igår. Det kanske inte var bra för jag sov oroligt. Lyssnade på "No more heroes". Lyssnade på dem på 70- och 80-talet, nu tycker jag nog det är bra men jag blir lite för rastlös av musiken. Det var när jag bläddrade bland vinylskiv Idag som jag hittade en gammal punkskiva med the Stranglers. Nej, istället satte jag på skivan Pastoralsvit av Lars Erik Larsson och kyrkomusik av Antonio Vivaldi . Vacker kontemplativ musik.

Tog en runda på gymmet också. Tränade bland annatr rygg och axlar. När jag gick var det inte en människa där.
-Hå-hå-hå... det var skrot över hela gården...
Däremot var det två gråhåriga herrar som samtalade i omklädningsrummet. De pratade om att det är så skräpigt på många ställen.
-Ska ut och kampa... Ödeshög har en bra kamping där det är gott om plats.
Gubbarna som jag inte kände igen hälsade när de gick.

Nu har jag ätit en blåbärspaj som min underbara fru har bakat.

Såg filmen Brüno

I går var jag i Göteborg och såg filmen Brüno. Den var underhållande och anstötlig, men vad annat kan jag vänta mig när Sacha Baron Cohen gör en ny film. Om den inte skulle vara chockerande skulle det inte vara Sacha Baron Cohen och när du ser en film av honom så måste du veta vad du ger dig in på. Det var inte många minuter du hade tråkigt under filmen i alla fall. Det var bara sju personer i salongen, men den måste ju ha gått bra för det är flera föreställningar på två biografer.

Sedan gick Gösta och jag till restaurang  Piccasso och åt middag. En trevlig restaurang men jag gjorde missen att ha skinka och soltorkade tomater till pastasåsen. Men det är alltid roligt att träffa en gammal kompis.

Idag hade jag ett härligt gympass på morgonen. Det var inte så mycket folk på Sportlife. Jag kände igen dem, de brukar träna, men det var inga jag kände.

Läser, lyssnar på Stranglers och Charles Mingus .

Lyssnar på Händel

En regnig första riktiga semesterdag, men det gör inte så mycket eftersom jag ändå inte gillar att sola. Gick upp tidigt och gick till gymmet. Sedan satte jag mig att läsa och lyssna på  Georg Friedrich Händels underbara uppiggande vackra opera "Julius Caesar". Ganska skönt att bara koppla av.
gävle
Regn och rusk trots att det står "Sol igen" på löpsedeln.

Cyklade till Ica och handlade mat i spöregnet. Tittar ner och försöker vara den osynlige mannen. På vägen hem träffade jag några grannar som hade varit i Värmland på semestern och de sa att det regnade lika mycket där.

Plockade blåbär på semestern

Sov till sju på den första semesterdagen. Gjorde frukost och lyssnade på Vivaldi på morgonen.

Efter lunch tog Kristina och jag bilen ut på landsbygden. På fikarasten igår hade jag pratat med kollegan Reine om att jag tänkte åka ut till Brobacka och plocka bär. Han sa då att där inte fanns några bär. I stället nämnde han en massa andra ställen. Vi hade ju ingen aning om vad Ljurhalla låg egentligen, men Kristina tyckte sig minnas att hon sett en skylt som det stod Ljurhalla på när vi åkt till Falköping. Vi åkte in på en liten smal väg, när jag ställde bilen hade jag egentligen ingen aning om var vi var. Efter att ha gått en bit in i skogen hittade vi emellertid massor av små blåbär. I två timmar plockade vi så mycket vi kunde. Det blev en frisk och nyttig första semesterdag.

Avspärrat runt Svenska mässan

När jag väntade på spårvagnen för att åka hem idag vid fyratiden var det flera polisbilar, ambulans och brandkår utanför svenska Mässan i Göteborg. När jag kom hem läste jag på Gp:s nätupplaga att någon tänker hoppa från taket på höghuset.

En varm och solig sommardag. Läste några sidor i "Shantaram" på tåget hem.

Idag har jag mest suttit och dragit bokkort. Körde bort en bokvagn till Okat långt borta i en kulvert. En vagn med sorterade Lisebergsprogram från 40-talet.

Var för trött för att blogga i går. Jag hade Rörpostutskick på förmiddagen och det gick inte så bra. Skickade beställningar som skulle till Humfack (långt bort i en kulvert) till 5b och foliantbeställningar som skulle till plan 1 (underjorden) i hus A. Folianter alltså höga böcker eller häften ungefär som A4. Allt gammalt finskt ska till humfack. Fast egentligen är det ju lärorikt att göra fel, det finns ingenting som sitter så bra i huvudet som de gångerna jag gjort misstag.

(Efter fyra timmar såg jag inget mer i nätupplagan på GP så då gav väl mannen som tänkte hoppa upp.)

Liseberg 1947

1947 sjöng Margareta Kjellberg på Liseberg. "Margareta Kjellberg besökte för några år sedan "Visans vänner" och fick där höra 'Under takåsarna i Paris'. Därmed var hennes lycka gjord, ty när hon lanserade denna sång i radio påsken 1944, blev hon med ens vad hon fortfarande är: en av svenska folkets stora favoriter." Jag minns henne mest som historieberättare i "Har du hört den förut."

Hade rörpostsutskick på förmiddagen. det gick väl bra förutom att ett par beställningar som skulle till 5b (gamla samlingarna) kom till 1a (underjorden). På eftermiddagen tog jag fram beställningar i hus b. Nu fick jag använda karta igen. Fick krypa på golvet för att hitta en gammal bok om fornsvenska. Det är fantastiskt med de personerna som märkt ut alla dessa kilometer med hyllor. Nummer, siffror och olika förkortningar för att hitta rätt. Fick lite problem med att hitta en broschyr i en serie som hette något som Svenska bryggerinäringen.

Så Sven Göran Eriksson beger sig till England igen. Han blir sportchef för divisionfyralaget Notts County. Det är Englands äldsta lag. Jag förstår honom, England är ett trevligt land.

Dela Lipinskaja på Liseberg

Hade rörposten på morgonen. Gick ganska fort att skicka iväg beställningarna.

Eftersom jag hade lite tid innan rasten så gick jag till en ledig dator och sorterade Lisebergsprogram från 1946.
Sorterar lisebergshäften. 1946 stod det så här om sångerskan
Dela Lipinskaja . "Ni bara måste höra Lipinskaja, Ni måste se Lipinskaja! Redan entrén är en sensation." (Dagens program 1946 s. 6) Hon måste ha varit en fantastisk artist. Senare såg jag att Edith Piaf sjöng på Liseberg 1947.

Efter lunch hämtade jag böcker från plan ett till nio. Längst ner i plan ett till två känns en foft av gammalt papper.

Tog friskvårdstimme efter jobbet. Det gick ganska bra att träna bröstet. Det två sossarna, gymmets Pigge och Gnidde, var där också. Hörde att de pratade om Zlatan och Barcelona. När jag gick stod de utanför gymmet och pratade om fotboll och rökte var sin cigarrett. Den ljuse av dem tittade på min slitna damcykel.

Ny blogg om klassisk musik

En ganska tung dag. Utanför fönstren har regnet stått som spön i backen. Jag har dragit bokkort. Försöker höja handen högt varje gång jag drar ett kort så det syns att jag jobbar. Men det är säkert ingen som lägger märke till det.

Hemma skapade jag en ny blogg som ska handla om
Klassisk musik . Jag ska bara skriva om hur jag uppfattar viss klassisk musik vid olika tillfällen.

Klassisk musik på morgonen

Det regnade på förmiddagen. Satt mest inne och läste. Fick tag på Machiavellis "Furste". Det var en låntagare på Kristinas bibliotek som ville låna Machiavellis "Furste". Då plockade jag fram en gammal tryckning från vår bokhylla.

På eftermiddagen försökte jag starta upp en gammal blogg i Wordpress.com där jag bara skulle skriva om klassisk musik, men bloggen blev inte som jag ville.
   På morgonen kanske det är bra att vakna upp till något lugnt som Mozart eller Vivaldi, mitt på dagen Beethoven och på eftermiddagen kanske Bach.

Johann Sebastian Bach - Sheep May Safely Graze

PPM är en djungel

Gick upp vid halv åtta och gjorde frukost så den var klar när Kristina kom hem efter n joggingrunda. Ringde Gösta som hade varit på den fina restaurangen S.P.I.C.E. a taste of Thailand igen. Han sa att han aldrig ätit något så gott.

Sedan cyklade jag till gymmet. Det var inte så mycket folk. Såg att han jag kallar Gnidde, alltså en av de pratsamma sossarna, var klar precis när jag kom. Jag kunde i lugn och ro träna rygg och axlar. Sedan pratade jag med en man i 80-årsåldern som tränar nästan varje dag.
-Skönt att träna på morgonen, sa han när han satt och torkade fötterna i omklädningsrummet.
-Det är härligt att komma igång på lördagsmorgonen, sa jag.

Sedan tittade jag lite på ppm-fonderna igen. Det är svårt att hänga med i alla upp och nedgångar. I förra veckan bytte jag till 20% företagsobligationer för det var för darrigt tyckte jag. Men så kommer rapportfloden och sverigefonderna stiger. För två veckor sedan var det skakigt med kinafonderna, men i veckan gick de plötsligt bra? Nej , det är inte lätt. I våras hade jag Rysslandsfonder men så blev det skakigt där. Det är nästan som att drabbas av speldjävulen när du hela tiden kan ha koll på premiepensionen på internet.

jaipur
Jaipur i Indien 1999, på kvällen scannade jag bilder från Indien.

Städerskan och om Bohus fästning

-När ska du ha semester? frågar en städerska i hissen.
-Om en vecka... det ska bli skönt.
-Det ska bli jätteskönt.
-Du ser trött ut? sa jag.
-Jag är jättetrött... jag är ensam och har hela biblioteket och hela humanisten.

Hade framtagning och uppställning på ett till nio på eftermiddagen. När jag drar in ett djupt andetag fylls lungorna av en lukt av gammalt papper. Min gamle pensionerade kollega Dick berättade att det var farligt med många böcker för de drog åt sig syre.

När jag kom hem från gymmet och satte på teven var det ett program om Bohus fästning. Det har försökts att intas tre gånger, varit utsatt för en självmordsbombare och försök att rasera det från svenskarna själva. Men på 1800-talet började folk restaurera det i stället. Nu står fästningen utanför Kungälv, i och för sig lite som en ruin.

Middag på S.P.I.C.E. och lite popprat

Har varit trött två dagar i rad kladdig värme så det har varit svårt att sova.
   På förmiddagen hade jag de gamla samlingarna. Det är ganska lugnt så jag har tid att sätta mig med bokkorten ibland. På eftermiddagen skickade jag beställningar med rörposten. Dety blev lite bekymmer när jag hämtade fram tre kapslar, fast låntagaren bara ville ha tre tidskrifter. Men jag fick assistans av den alltid lika lugne E.H.
  Efter jobbet träffade jag Gösta utanför Rosterier. Han såg verkligen semesterklädd ut i tunn blå skjorta och korta byxor. Han ville inte gå till Rosteriet eftersom han hade semester. I stället gick vi nedåt avenyn och hamnade på en uteservering på den nya Thailändska restaurangen
S.P.I.C.E. vid Kungstorget. Gösta åt glass och jag en rätt med kokos och chili. Vi pratade om våra bloggar och diskuterade Keith Moon och rockmusiker.
  Men det blev inte senare än att jag mötte Kristina när jag cyklade hem.

Ibland tar jag fram gamla vinylplattor och stänger in mig på biblioteket och lyssnar själv. Som i går till exempel då det var Allsång på Skansen.

• Jimi Hendrix
  • Eric Clapton - John Mayhalls bluesbreakers och Cream.
  • Alvin Lee  - Ten Years After
  • John McLaughin - Miles Davis och Mahavishnu Orchestra
  • Jimmy Page - Led Zeppelin

• Rörpost till bokvåningar och trasiga tåg

En härlig solig dag. Lugnt på tåget men hade ändå svårt att sova på tåget. Hann precis med fyrans spårvagn. Fönstret till höger var så suddigt att det knappast gick att se ut.

På jobbet skötte jag rörposten på förmiddagen. Sorterade beställningarna och skickade iväg dem med luftdraget i rörposten. Om någon öppnar en lucka på någon våning försvinner suget i rören så kapseln faller till botten om du inte lyckas fiska upp den.

Åt lunch på Kejsaren. Det är lite blandat kinesisk och thailändsk mat. Det skulle nog gå fortare att gå hit än till Mandarin. Problemet är att du öser på så mycket mat från buffén så vips har en halvtimme gått.

Under fikapausen pratade jag lite med mina kollegor.
    -Det är både träningsdag och mathandlardag idag... jag hinner aldrig, sa jag till arbetskamraterna vid fikat.
    -Det är klart du hinner... hur länge tränar du... ett par timmar? undrade R.
    -Det är nog bara en timme jag är där, sa jag.
    -Men då hinner du ju gå till Ica och handla, de har ju öppet hela kvällen, sa R.

Jodå, jag hann ta ett varv på gymmet och träna axlar och rygg. Det gick ganska bra, möjligtvis att jag inte tog i så mycket. Det var ganska många unga som jag inte kände där. Men när jag nästan var klar kom en av de pratglada sossarna, gymmets Pigge & Gnidde, och hälsade glatt.
       Hann handla mat för helgen också. När jag kom hem ringde Kristina och sa att hennes tåg var en timme för sent. När hon skulle byta i Falköping hade tåget hon skulle byta till gått sönder i Skövde.

Whatever Works: en uppiggande film

Såg Woody Allens Whatever Works i söndags. Whatever Works var en riktig må bra film. Larry David var suverän i huvudrollen som neurotisk, misantrop och som är lärare i Kvantfysik. Så träffar han en ung kvinna som är på rymmen i New York och sedan förändras hela hans inrutade liv.
      Evan Rachel Wood spelar tjejen, Melodie St. Anne Celestine, som är på rymmen och råkar på den udda Boris Yellnikoff spelad av Larry David.

Gösta slutar röka

Det känns nästan som att ha semester fast jag inte har det. Satt och lyssnade på en diskussion på tv4 om Barack Obamas talekonst. Knappast någon av de inbjudna gästerna kunde hålla tårarna tillbaka, så starka var hans tal.
    Ska nog köpa hans senaste bok.

Barack Obama håller tal i Chicago

Sedan talade jag med min kompis
    Gösta i säkert en halvtimme. Vi kom överens om att han skulle sluta röka på semestern.
    -Köp nicotintabletter och tugga dem, sa jag.
    -De är nog bättre, jag hade plåster ett tag, men de fick jag utslag av, sa Gösta.
    -Men sluta direkt då, sa jag.
    -Jag har bara några paket kvar i en limpa.
    -Släng dem då, sa jag.
    -He-he-he, slänga flera paket..., sa Gösta.
    -Men ge bort dem då till någon granne.
    -Det finns ingen som röker. Eva slutade för ett halvår sedan.

(Sedan började vi prata trummisar. På sin blogg hade Gösta två vackra bilder från Göteborg, men plötsligt kommer en länk till Keith Moon in. Suverän gammal trummis från th Who. Här har jag fem gamla favoriter från den gamla goda tiden.
    *. Carl Palmer från Emerson Lake and Palmer.
    *. Billy Cobham . Med Miles Davies och Mahavishnu Orchestra m fl
    *. Ginger Baker . Cream och Blind Faith m fl
    *.John Bonham  Led Zeppelin
    *.Keith Moon  the Who

Gatumusik i Göteborg

Det är på tal om att förbjuda gatumusik i Göteborg. Det tycker jag är synd. Alla är inte så bra, men de försöker i alla fall. Jag har för mbig att Triple and Rouch började som gatumusiker och de är ju bra. Jag minns i New York där var riktigt njutbar musik, ofta jazz. Och tänk att höra en grupp som  Violent Femmes stå och spela i ett gathörn. Den här gruppen började som gatumusiker. Själv har jag lyssnat på dem två gånger på klubbar i Göteborg. Men nu lyssnar jag på en ballad med John Coltrane .

Leguan och Taipan på Universeum

På tåget var det en ung man som lyssnade på hårdrock i sin Ipod så det hördes i hela vagnen. Några bytte bytte vagn för att slippa oväsendet från hörlurarna. Egentligen såg hårdrockaren ganska ordentlig ut. Han hade inga tatueringar och verkade inte gå så mycket på gym? Han kanske var deprimerad? För ett par år sedan upptäckte jag att det kändes bättre med Mozart eller Haydn om jag var nedstämd. Jag trodde själv för många år sedan att det gick att bota melankoli genom att lyssna på dyster musik som the Birhday Party och Sisters of Mercy. Då och då händer det att jag tar fram någon Blue Cheer , men det här var ju Death Metal.

Min pendlarkompis berättade att de skulle komma en Leguan och en giftig Taipanorm till Universeum. Pressen skulle komma till Universeum också, TV4, GP och TT.

På jobbet på förmiddagen hämtade jag beställningar på plan 4bm 5b och 6b. Precis när jag tyckte jag lyckats ganska bra med beställningarna till de gamla samlingarna i 5b blinkade lampan på 6b. I det facket visade det sig att det låg en gammal isländsk medeltida lag som fanns i humfack långt bort i en kulvert på plan 6. Jag vandrade dit bort. Översättningar, samlingar och Litt isl för sig. Tillslut hittade jag den. Boken var inte så gammal utan att det gick att uttyda vad som stod på ryggen. Efter fikat var det beställningar på gamla nederländska lagar och "Halsdukens historia" från 1937.
      På eftermiddagen skickade jag beställningar i Rörposten.
      Utanför biblioteket pårlade det av regn. Det var rena rama Fontana di Trevi!

Det regnade när jag cyklade hem och det regnade när jag cyklade till gymmet.

Läser Shantaram

På förmiddagen skickade jag runt och skickade beställningar från Rörposten. Ställde upp böcker till Kvinnovetenskapliga samlingarna. På eftermiddagen var jag på plan ett till nio. Det är behagligt svalt på plan ett och två A.

På tåget hem läste jag den fantastiska boken "Shantaram" av Gregory David Roberts. Han flyr från ett fängelse i Australien och hamnar i slummen i Bombay. Han får många bekanta och tar sig fram med hjälp av vänner han får och med att hjälpa till med medicinska sysslor och hjälpte till som språk lärare. Men han trivs i slummen där alla känner alla.

Igår begravdes Michael Jackson och tidningarna skriver spaltmeter om begravningen. Vi pratade om det på jobbet. Själv lyssnade jag mer på annan soul som Marvin Gaye, Curtis Mayfield och Al Green.

Telefonen som ringde klockan sju på kvällen

-Om det ringer så har jag inte tid att prata. Jag har disk, tvätt och gympa, sa Kristina igår kväll.
    -Okej, sa jag.
    (Telefonen ringeroch jag kastar mig genast på telefonen)
    -Jag heter M.B. är Kristina inne?
    -Ja, men hon har inte tid att prata.
    -Okej då, men jag ringer igen, sa mannen.
    Bara någon reklam tänker jag och slänger på luren.
    -Vem var det? frågar Kristina.
    -Han hette M.B.
    -Men det var ju min kusin som jag inte sett på flera år... och du bara slängde på luren!
    -Ja, jag trodde inte du hade tid? sa jag.
    Jag letar i nummerpresentatören, men där finns bara telefonreklam för tidskriften Tara.
    -Han är så blyg han kommer inte att ringa igen? sa Kristina.

Tillbaka till vardagen med rörpost och bänkpress

Tillbaka i vardagen. Hade tröja på mig när jag cyklade till stationen. Spårvagn 13 var försenad.

På förmiddagen skötte jag Rörposten och skickade iväg beställningar så gott jag kunde. Lommade omkring och ställde upp böcker till Kvinnovetenskapliga. På eftermiddagen hade jag de gamla samlingarna. Hittade beställningarna ganska snabbt, sedan lommade omkring och ställde upp böcker i 4b.

Tog friskvårstimme och åkte tidigare till Alingsås. Kände inte någon på gymmet. Men det gick ganska bra att träna några lätta vikter med bänkpress.

sergels torg
    Jag står och ser på Sergels Torg i Stockholm i söndags.

Fantastiskt att Barack Obama lyckats charma ryssarna också? Hur gör karln?

Varför blogga?

På tåget till Gävle i lördags köpte jag en tidning om bloggande. Det finns mycket att tänka på som jag inte tänkt på. Vad är Trackbacks? Vad är Pingbacks? Har jag egentligen någon nisch för min blogg? Jag har testat flera bloggar mest för jag tycker det är roligt att skriva. Den nya tidningen Blogg guiden var riktigt underhållande och jag kunde inte slita mig från den..

Stockholm är vackert

Den här helgen var Kristina och jag i den vackra staden Stockholm. Vi åkte tidigt på fredagsmorgonen. I Stockholm gick vi bara över Vasagatan till hotell Terminus. Eftersom vi var i Stockholm redan vid tiotiden gick vi till Gamla Satan. Det var smockfullt med turister där. Vi hörde bland annat franska, tyska och italienska.

gamla stan
    En vegetarisk lunch vid Kafé Kladdkakan i Gamla Stan

Vi åt en smarrig lunch i Gamla Stan. Jag valde en Hälsotallrik med sallad, brieost och ett glas nypressad apelsinjuice.
      Efter lunchen gick vi till skeppsholmen och besökte Moderna Museet. Där fanns en utställning med Clay Kettner. Han hade väggar och interiörer som påminde om 60-talet.

Lördag
    Idag gjorde vi en utflykt till Gävle och hälsade vår gamle vän den pensionerade bibliotekarien Hans. I Gävle regnade och åskade det, men vi fick i alla fall över en timmes pratstund.
    gävle
    Gjorde en utflykt till Gävle där det regnade och åskade

På kvällen gick vi till Klara kyrka och lyssnade på en orgelkonsert av Bach.  En ung man satt och sov på en bänk när vi kom in. Han vaknade inte ens när hans mobil satte igång med ett trumsolo. En kyrkvakt försökte förgäves väcka honom. Framför oss satt en liten mustachprydd man som gjorde korstecknet tre gånger innan han lämnade kyrkan.

slottet
    Högvakten vid Stockholms slott

När vi var färdiga med konserten promenerade vi till Söder och Götgatan. Vi valde en restaurang som låg några meter ovanför Björnes park i Götgatsbacken. Vi fick ett fönsterbord och vi satt och tittade på folk. Det var många som hade grön och vitrandiga Hammarby tröjor. Jag var med i "Bajen Fanclub" när jag bodde i Stockholm.

Söndag
    Söndagen blev en riktig museidag. Först gick vi till Ostasiatiska. Där fanns mest vackra kinesiska tallrikar att se på. När vi var färdiga med det gick vi till Nationalmuseum och såg på konst. Nils Kreuger, Carl Larsson, Ivan Augueli, Alfred Wahlberg , Siri Derkert och många fler.
       Innan vi tog tåget tillbaka till Göteborg satte vi oss i Kungsträdgården och åt var sin glass.

Slottet
    Kristina nära Slottet

Leoni "Kanonkungen"

På morgonen hämtade jag böcker i gamla samlingarna. Det var inte så många böcker att ställa upp och hämta. Jag hann sortera lite Lisebergsprogram från 1946. 2009 sjunger Lotta Engberg på Liseberg. 1946 var det var det någon som hette Leoni "Kanonkungen" som uppträdde. Han var en levande kanonkula som stoppade in sig i en kanon och sköt ut sig.
       Bragazzi "Ship ohoj" var andra artister som uppträdde.
      När jag ställde upp böcker på eftermiddagen hamnade jag i en talande hiss när jag skulle åka till plan ett.

När jag kom hem tog jag ett varv på gymmet. Nu hade jag tack och lov handduk med mig när jag tränade. Det var som i en bastu på gymmet och svetten lackade.

Sattvas vegetariska mat

Skötte rörposten på både för och eftermiddagen. Eftersom det vae ganska lugnt kunde jag också hinna sortera Dagens Program från 1944 från Liseberg.  De från 1945 hade en försegling som det stod "CAP god choclad" på.
       E.H. dök upp från semestern idag och det var trevligt. Vi gick och åt på en ny indisk och vegetarisk restaurang på Mölndalsvägen.

Sattva hette restaurangen och maten var helt okej. Jag åt nudlar och en mangosmoothie. Till efträtt fick jag någon hemlagad sorbet.
       Annars pratade jag inte så mycket, bara jobbade. Var bara tyst och tråkig.

Solen skiner och det är varmt som i en het gryta. I Skara däremot kom ett skyfall som förstörde ett tak till ett varuhus. Cyklade till Ica och köpte Lokavatten.
    (Så dem här Sias Citron Cactus var rena reklamen. Kristina äter en nu samtidigt som hon stryker och hennes kollega gick genast och köpte en. Nu trodde jag det skulle bli regn så jag köpte en Sorbet blåbär i stället. När jag har semester unnar jag mig nog lite lösglass.)
    blåbär
    Jag har fått för mig att Sorbet inte sätter sig på magen så mycket, men jag vet inte.
    Idag har jag druckit en massa vatten i stället.