Jullunch

Måste direkt kommentera Karl Einars kommentar. Jag tror verkligen det var en enastående Bruce Springsteen konsert som visades på TV igår. Tyvärr var det för sent efter som jag skulle upp fem på morgonen. Jag vet att Bruce Springsteen slår det mesta när det gäller liveuppträdanden. 

Tyst och lugnt på tåget. En svartklädd man till vänster om mig lyssnar på hårdrock i sin mp3-spelare, den rödhåriga flickan mitt emot läser Mias hemlighet.

På jobbet var jag först, satte på datorerna och ställde upp böcker. Gjorde en beståndspost på en avhandling som skickats från Sociologiska institutionen. Satt i lånedisken/informationen mellan elva och halv två. Någon frågade om var Svensk författningssamling stod och någon om var kommittéedirektiven stod.

Klockan två på eftermiddagen stängde vi biblioteket och åt jullunch. Chefen, Belinda, en studentvakt och jag. Kall pasta med sallad. Vid fyra åkte jag hem med tåget. Hem och pussa min fru.
Allmänt | |
Upp