Kommunallag

Det var is på marken när jag cyklade till stationen. Lucia, men det var ingen skillnad för mig. Plockade upp en vagn med dammiga böcker från magasinet. Jag har kommit till P. Platon har jag klarat av, nu är det en del danska och några primärkatalogiseringar på engelska. Mest Statskunskap.  Gjorde beståndspost på en kommunallag från 1800-talet.

Lunch åt jag på en Thailändsk restaurang, kyckling och iongefäradag. På eftermiddagen stod jag i lånediken. Professor X stormade ner och hämtade två propositioner. Jag tog mod till mig och sade:
  "Du skriver bra krönikor i tidningen"
  "Ja, men det är slut med det nu. Jag skall låta unga komma fram mer".

Efter jobbet tränade jag bänkpress och snedbänk på Pyramidens gym nära stationen. På tåget hem läste jag GT. Knepigt med regeringens handlande under Tsumanikatastrofen.
Allmänt | |
Upp