Nääs julmarknad

Skriver och läser tidningen på morgonen. Blir ledsen och upprörd över alla elaka människor jag läser om.  Kan inte öppna en tidning utan att det handlar om rån och mobbning någonstans.
  Sedan fick min fru idéen att åka till julmarknaden på Nääs herrgård. Precis när jag höll på att försjunka i musiken från Televisions vackra  Marquee Moon och boken Bitterhetens syllogismer av EM Cioran.
   Köra bil igen, och jag som blir så nervös i trafiken. På julmarknaden köpte min käresta en tomte, en fårskinnsmössamössa och hjortronsylt. Jag köpte två kokta korvar i en vagn som det stod Lions på. Farbrorn och tanten som sålde korv såg ganska vänliga ut så jag kände mig bättre  tillmods. Det är nyttigt att få en gnutta dagsljus i novembermörkret.
  Hemresan gick bra. Hemma fick jag kaffe och paj av Kristina. Nu skall jag ha lite tystnad och läsa om Heruler.
Fritid | |
Upp