Om energitjuvar och livsbejakande

Pastellgrönt vackert ute och regnet stilar ner. En underbar Valborgsförmiddag.

Lyssnade på TV fyras nyhetsmorgon. De pratade om energitjuvar. Tänkte på min kollega Benny som jag skällde på för ungefär en månad sedan. Mitt "utbrott" gagnade ju ingen, nu går databaserna igen och nästan allt är som förut. Det är bara det att Benny knappast pratar med mig, trots att jag erbjuder mig att göra allt som han brukar göra och lite till. Journalisten Boris (Namnet är påhittat) tror att Bennys dåliga humör beror på ångest inför att han snart ska gå i pension.

Nu ska jag gå och lyssna på Fleetwood Macs gamla trevliga må-braskiva Mystery to me.

Ute kvittrar fåglarna och Sol Campbell kanske kommer med i Engelska landslaget i fotboll i sommar. Nu visar det sig tyvärr att Wayne Rooney är skadad och missar VM.

Allmänt | |
Upp