Som Processen

Hamnade i hundburen på tåget, det vill säga den trånga kupén.

Sprang om varandra på morgonen. Jag höll mest på med en gammal dator i låneexpeditionen som inte ville komma igång. Var superstressad klockan nio då vi fick besök från en chef Centralbiblioteket. Jag sitter som på nålar för att få igång datorn.  Får en massa information om universitetsbiblioteket.
"Klas skulle du vilja jobba med att göra webbsidor tydliga, du kan tala med person x?"
"Men jag har så mycket att katalogisera."
"Och du Klas ska åka till Malmö på konferens."
"Ja det skall bli kul, men det är långt tills dess", säger jag.

Skall egentligen katalogisera på förmiddagen, men får en massa andra uppgifter. Ta ner en trasig dator till magasinet.

Rättshaveristen kommer prick nio. Hon börjar direkt skriva brev. Jag blir ganska lugn av människor som brinner för någonting. Människor som är så uppfyllda av något speciellt att inget annat kan störa dem. Hon märkte inte att jag plockade bort en gammal dator intill.

"Har ni den här boken Pol Pots ansikte, författaren är nåt på I."
"Nej du tänker på Peter Fröbergs bok?"
"Nä nåt på I?.
"Det var om boken på Babel igår. Han jobbade inom vården när jag jobbade på sjukhus i Stockholm"
"Ja desto större anledning att köpa den."
Morr, kniv i ryggen när jag ändå var under isen och ringer efter tekniker och ständigt får höra att biblioteket skall läggas ned, då dansar nerverna tango under huden.

Går in till Benny (namnet är påhittat) för att säga hej och tack för idag.
"Hej då Benny"
"Går telefonen nu?" Frågar Benny.
"Ja om någon timme ska den funggera." Tycker ändå det är skönt med Benny som kan koppla av all hysterisk stress och sjunka in i sitt.



Allmänt | |
Upp