Svett, damm och valthorn

På förmiddagen tog vi en utflykt med Toyotan till Herrljunga. Vi gick på gudstjänst i Herrljunga kyrka. Den egentliga orsaken till denna uppvisningen var att Kristina hade en bekant som skulle spela valthorn här. Hela tillställningen började med ett dop. Spädbarnet skrek under hela dopet. Kristina blev rörd till tårar av den sentimentala stämningen, hon tyckte det var väldigt känslosamt. Spektaklet var väldigt salvelsefullt. Det där valthornspelningen var vacker, Bengt Johansson spelade Mozart och gospel.. Synd bara att en högtalare var sprucken så det skrapade väldigt. En utflykt i solen är väl bra för att stimulera tallkottkörteln som producerar hormonet melatonin.

Det är sol och varmt idag. Sol på våren ger mig alltid ett styng av svårmod.

Nu fick jag en puss av Kristina.
"Tack för att du ville följa med", säger hon.
Ja, det gick ju bra att  köra, kanske tack vare att jag bad en förbön att krockkuddarna inte skulle behöva utlösas på vägen hem.

Nu är jag hemma och jag känner att det är ett bra tillfälle att gå och lyssna på låten It's not my cross to bear med The Allman Brothers band.
Allmänt | |
Upp