Aldrig mer!

Julafton är uppe halv åtta, dushar, tänder alla ljuljusstakar, sätter en julskiva, tyska tror jag. Under tiden som Kristina torkar håret gör jag fruckost. Tar lite vanliga smörgåsar med paté med pepparkorn, en smörgås med ingefäramarmelad, kokar två ägg, häller upp en Apelsinyoghurt. Kristina kommer ut från dushen.
-Tar du inte vörtbröd? frågade Kristina.
-Nej, jag tänkte att det gamla måste gå åt.
-Nej, men du skall väl äta vörtbrödet medans det är färskt.
-Ah jag tar det till lunch.
-Ja du kan äta det med faster Kerstin.

-Jag minns när jag var ny på det här jobbet då läste jag boken "Aldrig mer!" av Staffan Skott om Lenin, Pol Pot, Stalin och Mao, då sa Benny att 'det där tror jag inte ett dyft på'.
-Det man inte vill tro på tror man inte på.
Det är så att nu när jag håller på och läser "Mao den sanna historien" Så plockade jag fram Staffan Skotts "Aldrig mer!" för att jämföra.
Kristina brukar göra i ordning grapefrukten som vi äter på helgerna, det är tradition till helgen.
Familjen | |
Upp