Läsvärda sociologiuppsatser

Förbaskade snö! Dynamon fastnade vid däcket så mitt ljus fungerade inte när jag cyklade till stationen.

Sedan blev det emellertid en bra fortsättning på dagen. Jag hade ett tjugotal spännande uppsatser i sociologi att ta hand om. Först stämplas, ges nummer, stöldmärkas, sättas etiketter på. Sist gör jag katalogiseringen och indexeringen. Sociologiuppsatserna behandlar ofta intressanta ämnen, som till exempel "Bara för jag är arbetslös är jag inte sysslolös" hette en. "Förändring eller reproduktion av ideal?: Om kvinnor och styrketräning", hette en annan. En annan handlade om att det nästan bara är män som begår våldsbrott, och att brottstatistiken skulle vara i det närmaste obefintlig om det bara var kvinnor.

Benny satt idag och undersökte vilka webbutiker som hade billigast böcker? Han såg rätt oförstående ut när jag sa åt honom att vi måste köpa böcker från bohandlarna vi har ramavtal med. För honom spelar det ju egentligen ingen roll för han köper från Aniara som han gjort i 40 år.

Nu är snart Megafånen tillbaka från semester och börjar blogga igen. Det ser jag fram emot. Även Smikes blogg är mycket läsvärd. Jag borde kanske skriva mer om musik i min blogg?

Allmänt | |
Upp