En bländvit morgon

Tio grader kallt ute i morse. Nu skiner solen och det är bländvitt ute. Under förmiddagen var jag i Göteborg och tränade ryggen på gymet Pyramiden.

Jag upptäckte att jag fått en kommentar till mitt blogginlägg Never say you can´t survive från någon som kallar sig för Libris. Hu problems, inkasso och kronofogden. Slarviga barn. Shit får nog bita i det sura äpplet och betala. Min kompis Gösta brukar säga "Om det inte något jag dör av så stärker det mig". Jag tror han fått visdomsordet från någon författare. Läser för tillfället Anthony Sampsons imponerande bok Mandela en självbiografi, där står många tänkvärda saker som jag kan rekommendera till täcknamn Libris. Den innehåller många tänkvärda tankar från Nelson Mandela samt en hel del Sydafrikansk historia. Så här skriver Per Wästberg i inledningen av boken om Nelson Mandela "De gånger jag mött Mandela har jag häpnat över hans optimism, hans förmåga att tro de flesta om gott-med undantag av de Klerk som svek honom. Alla kunde omvändas bara man var hygglig och befriade dem från rädsla."
Allmänt | |
Upp