Fler folk än i kyrkan

Gjorde frukost med ägg, rostat bröd med marmelad och yoghurt. Såg på nyhetsmorgon på fyran, fy sjutton vad deppigt med bussolyckan där bussen välte och flera dog. Tur att det var lite om Ibsen och en svensk tjej som boxas så att inte hela lördagen blev förstörd.

Gick till stan och bytte ett par byxor som jag fått i julklapp av kvinnan i mitt liv. Det var mycket folk i centrum. Alingsås tycker jag emellertid har en trevlig lite kontinental stil med alla affärer och de smala gatorna. Var inne i en kiosk och löste in en trisslott som jag fått i julklapp från släktingar i Norrland.
"Här är ju mer folk än i kyrkan", sa en gråskäggig man som trängde sig in i kiosken med sin fru. Därinne var det fullt med människor som spelade på Triss, V-75, Keno och allt vad det heter.

Hemma gav jag en ny trisslott till kvinnan i mitt liv och åt en laxfjäril samtidigt som jag lyssnade på Peps Persson, Hög Standard och Onådens år.


 Kristina och jag utanför Red fort i Agra 1998.

Allmänt | |
Upp