Flyttade uppsatser och skrev skyltar

Två minusgrader när jag cyklade till stationen. Dynamon blir som en snöboll mot däcket när jag cyklar. Det är mörkt och dystert när jag står och stirrar på spåret i väntan på tåget.

På jobbet var jag först. Jag satte igång datorerna och ställde upp böcker. Därefter gjorde jag skyltar över uppsatserna som indikerade att 1000 uppsatser flyttats in till slutna magasiner. När jag kom upp mötte jag Dick, han hade bråttom in till sin dator och sortera sina bokmärken.

Efter morgonkaffet gjorde jag en exemplarpost på en ny bok, sedan skickade jag en e-post till personalen på Socialt arbete om att boken nu fanns på bibliotekets nyhetshylla. Sedan höll i stort sett hela dagen på med att ändra i den lokala databasen att uppsatserna i socialt arbete flyttats till slutna magasinet. Jag fortsatte med det även i låneexpeditionen, när jag inte hade studenter som jag hjälpte.

Tränade ryggen på Pyramiden efter jobbet.
Hagabiblioteket | |
Upp