Puttar dammet framför mig.

Fullt på tåget till jobbet. Satt bredvid en kollosalt stor man som tog upp nästan två platser. Han var emellertid hygglig och hade alla sina väskor i sitt knä.

På jobbet katalogiserade och indexerade jag nästan hela dagen. Gamla tyska om Marx Die Dialektik och någon om olja och Sydafrika. Dick hade ont överallt på morgonen när han kom. Framåt lunchtid blev han pigg som en mört och kommenterade de gamla böckerna jag släpat in på mitt rum.

gymmet fick jag en tröja som det stod GULDMEDLEM på. Dock kände jag mig lite som det inte passade mig. Med en sådan tröja kanske jag skall stå till tjänst om någon ny behöver hjälp? Men för det första är jag en klen typ, och för det andra håller jag mig mest för mig själv på träningsstället. Om någon skulle prata med mig skulle jag naturligtvis också prata, men jag är väl ganska blyg. Jag träffade faktiskt en glad gamäng som arbetar med renhållning och snöskottning. Hygglig prick som jag inte sett på länge.

Hemma dammsög jag. Det är så mycket kvinnofrågor nu. Läste några rader i GP där skribenten tyckte kvinnor skulle låta männen städa hemma. Commander in Chief går på teve. Så det är bäst att dammsuga, men Kristina sa att jag bara skjuter dammet framför mig.
Hagabiblioteket | |
#1 - - megafånen:

Grattis till guldmedlemströjan! Följer det några förmåner med? Som billigare medlemskort?

#2 - - Lapsus Calami:

Håll igång med träningen! Vore fint om du fick rabatt. Om du ska hjälpa nybörjarna tillrätta vore det väl rimligt?

Upp