Teater i varuhuset

Läste Smikes blogg underhållande blogg på morgonen. Trevligt att få veta lite vad som händer i vår Kungliga huvudstad ibland och drömma sig tillbaka.

Därefter tog jag ner belysningen på balkongen och en julstjärna i fönstret. Det var lite vemodigt men vi går ju mot ljusare tider.

Det var riktigt ruggigt och det föll lite snö när jag sedan gick till ICA för att handla lunchmat.  Jag har nog lite social fobi, trots att jag försökt komma över det genom övning. Det såg ganska lustigt ut när en kvinna lyfte upp sin ganska korte man för att han skull komma åt något som stod överst på en hylla. Jag tycker även det är trevligt att se en pensionerad kranförare som sitter utanför ICA varje dag. Det har kanske att göra med att människobarnet invaggas i ett viss trygghet när hon ser något hon känner igen.

Vissa saker ångrar jag. En kille i 10-12 årsåldern gick och sjöng och fräste till något mot mig.
"Vad sade du?" Frågade jag.
"Nej jag bara sjöng" Sa han.
Jag ångrade snabbt att jag låtit grabben provocera mig. Det hade ju kunnat vara jag för 35 år sedan. En vinddriven själ.

Skall nog lyssna lite på Steely Dan, det var länge sedan.
Allmänt | |
#1 - - Herr S:

Steely Dan är bra. Jag gillar pop. Rock känns ofta så svårt och tungt. Medan pop är lätt och luftigt. Det är roligt med korta människor. Om man är stark kan man lyfta upp dem.

Upp