Glömde äggen

Skulle köpa mat för helgen, men glömde ägg. Jäkligt bittert, kände mig usel. Nåja världen går inte under för det, bäst att se framåt, idag är den första dagen på resten av mitt liv. Jag log åt tanten i ICA:s kassa och hon log tillbaka, det gjorde mig bättre tillmods. Hon bröt på finska. Den pensionerande kranföraren som jag ofta ser på stan satt på sin rullator och rökte cigarretter utanför affären och det var ju trevligt.

På jobbet gjorde jag färdigt Karl Bindings gamla böcker om Deutsche Staatsgrundgesetze. De skrattade åt mig igår på femtioårskalaset, någon tyckte jag borde slängt Karl Bindings gamla böcker. Men vem vet någon statsvetare kanske vill läsa dem någon gång?

"Du, varje gång jag skall spara Hänt i sjuhärad så får jag någon errorgrej!" Benny hejdar mig idag också när jag kommer från tandläkaren.
"Hörru Benny, jag vet faktiskt inte varför?"
Idag stod Belinda i lånedisken efter Benny. Då blir alltid Benny kvar minst enhalvtimme i lånedisken efter sitt pass. När jag står där har han mer bråttom därifrån. Apropå bråttom fick Benny bråttom upp på sin institution för att rösta på någon prominent person som skulle få en fin titel. Benny glömde helt bort sin uppgift att hjälpa till att stänga biblioteket.

Allmänt | |
#1 - - Megafånen:

Benny kanske tror att Belinda behöver hjälp, medan du inger större förtroende och kan släppas att sköta uppgifterna på egen hand?
Benny verkar vara en osjälvisk människa, alltid redo att utan baktankar hjälpa en medvandrare på livets väg.

#2 - - Brevet:

nja snarare att Belinda är snäll och lyssnar och hon liknar modellen Kate Moss till utseendet. Jo Benny ställer upp mycket, när han känner för det.

#3 - - Megafånen:

Med fler bibliotekarier som hon skulle boklånen skjuta i höjden.

Upp