Osäker framtid och ont i tån

Ingenting varar för evigt. Vårt lilla kvartersbibliotek ska bli ett studietorg och slukas upp av Universitetsbiblioteket. Ingen bra dag, förkyld och nedläggning. ringde en kollega på biomedicinska som jag katalogiserat artiklar med förr. De har nämligen ett studietorg där så jag kunde prata med henne om det . Hon är snäll och trevlig, hon berättade vad som händer och att det nog inte är helt förgäves som jag katalogiserat ungefär 2000 böcker på ett halvår och alla uppsatser därtill. Det är en hård tid när alla sliter i varenda öre. Biblioteken har blivit mer studentorienterade, de sitter här och läser och skriver.

Dessutom har jag fått en blåsa på vänstra lilltån.

Jag blev himla glad när jag såg att Megafånen hade svarat på gårdagens blogg. Han är verkligen en hygglig människa.

På tåget på hemvägen satt tre personer och samtalade, speciellt en som lärde ut svets talade högtljutt. Han var långhårig med röd täckjacka och ringar i öronen. De luktade olja blandat med rök.
"Ja, det är svets jag lär ut he-he-he, vi är så underbemannade antingen är de sjuka eller på skidsemester he-he-he."
De verkar i alla fall ha ett kul liv de som håller på med industri.
"En gång åkte jag förbi Alingsås, konduktören hade sagt att det skulle stanna, men det gjorde det inte utan jag hamnade i Falköping, he-he-he-, men konduktören var hygglig så han ringde Falköpings station så de öppnade och vi kunde få sova på en bänk på stationen.
Allmänt | |
Upp