Propsitioner och popmusik

På förmiddagen katalogiserade jag ett lass gamla böcker och gallrade lika många. Vad håller jag på med egentligen? Det mest sannolika är att de gamla tyska böckerna på frakturstil slängs förr eller senare ändå. Men det är mitt jobb och jag jobbar på och betalar skatt. Benny hade fått några tillägg på propositionerna. Han började faktiskt jobba för han hade ett sjusärdeles stort intresse för lagar och hur lagar kommer till.

Vid ett åkte jag till Östra Sjukhuset och fick min årliga undersökning om min MS. Den hade inte försämrats och sjukdomen kan faktiskt bli bättre av styrketräningen. Efteråt tog jag buss 34 till Pyramiden. Ganska lugnt, en ung kraftig kille hälsade faktiskt.

På tåget hem satt jag mitt emot en känd pop-musiker. Han var klädd i kavaj, blommig skjorta, purpurröd väst och urtvättade svarta jeans. Har inte lyssnat så mycket för på den tiden han slog igenom lyssnade jag mer på Birthday Party, Foetus eller Hunters & Collectors.
"Jag sitter på nåt jävla tåg till Alingsås... Kom på en buss från Trollhättan", sa han till någon i en telefon.
Han till vänster om mig skrattade till.

Dr. Byrds & mr Hyde med Byrds. En underskattad skiva och visst låter den mycket Roger McGuinn nu. Ett nytt mer countrypräglat Byrds. Och så ska jag läsa boken om Svennis.
Allmänt | |
Upp