Snurrigt på jobbet

"Tåget i morse var två och en halv timme sent. Hamnade bakom ett godståg, det enda man kunde göra var att ringa", hörde jag en kille säga på vägen hem. Jag var också på det smockfulla tåget på morgonen. Det var nog nästan två timmar sent och varmt som i en ångbastu. Alla satt och vred på sig.  Ringde till jobbet men ingen svarade. Sonja var på kurs, Benny på läkarundersökning och Belinda arbetade på Kurs och tidningsbiblioteket.
    Klockan nio öppnas dörrarna automatiskt och studenterna väller in. Mina nerver rusar hit och dit i kroppen. Jag ser nog grinig ut? Får till slut tag på Belinda på KTB, hon säger att hon avbryter arbetet där nu och skyndar sig till vårt lilla bibliotek. Sätter igång datorer, hämtar böcker från magasinet och räknar handkassa på bara tio minuter.

Klockan halv tolv kommer Benny ut från sitt rum och ler som Hurdu V. Bakshi i Oh vilket party. Han berättar att han suttit på sitt rum sedan kvart i nio.
"Tur jag hade mobiltelefon", sa jag
"Det kommer jag aldrig att skaffa", sa Benny.

I lånedisken var det många frågor om hur de hittar uppsatser i ett speciellt ämne, nu håller studenterna som läser Socialt arbete på att skriva uppsatser. Jag skyndade mig hem efter jobbet för att koppla av efter den här traumatiska förmiddagen.

Hemma är det inte några lugna nyheter. Bara våld och rån på TV.
Allmänt | |
Upp