En dag då allt krånglade

Tog ett pendeltåg som gick tre minuter senare idag för att vara säker på att kunna stämpla mitt nya månadskortkort. Om jag kommer en kvart senare till spårvagnen är det genast stimmigare med en massa studenter på vagnen.

Sonja var på ganska bra humör, Benny var också på relativt bra humör.
"Godmorgon Benny, du ser pigg ut idag."
Benny vrider lite på sig för att se på mig.
"Ah det är nacken nu se.... Doktorn har sagt att jag kan få ett nackstöd men det vill jag inte ha he-he-he."
"Men du vet tveka inte att säga till om det är något du behöver hjälp med?"

Sedan höll jag nästan hela dagen på med böcker från en donation. På vägen till jobbet, vid sävenäs kolonistugor, håller några på och lägger spår. Det är ett riktigt jobb för män det.

 En bok som jag länge väntat på från Del Banco kom idag, läraren blev glad i alla fall. Sedan fick jag ett mail från Sonja som i sin tur fått ett mail från en katalogisatör på centralenheten där det stod Makulra på en post. Det var en ny serie som jag länkat ungefär 15 bilagor till. Så fort jag katalogiserat de femton bilagorna om integration så länkade ett tiotal bibliotek till posten. Det var stört omöjligt att få bort den felaktiga posten, i morgon befarar jag att alla 15 posterna måste makuleras,,,

Gick på gymet för att träna bort all frustration. Träffade en före detta kollega som nyss kommit tillbaka från utlandet. Och jag berättade för henne om mina bekymmer med primärkatalogiseringen.
"Och det har du gått och tänkt på under hela tiden på gymet nu?"

Hemma tycker Kristina jag klagar på allt och alla.

Allmänt | |
Upp