Hårdrock och vårregn

Det regnade lite på morgonen, det är ljut grönt och det är en kör av fågelsång från buskarna  när jag cyklar till stationen. På morgonen var det en katt med på tåget som jamade hela tiden. Den rödhåriga tjejen som hade katten såg så bekymrad ut, men jag tror inte någon brydde sig om lite jamande.

Sonja hade semester idag. Benny kom trots att han i går sade att han hade så ont i ryggen att han nog inte skulle komma. Han hade en svart kavaj som jag inte sett på honom förrut. Jag stod i låneexpeditionen på förmidagen. En trevlig lärare kom ner och sa att hon inte kunde få fram en artikel ur Journal of Southend Africa. Kruxet var att det fanns lite olika databaser som hade den under olika tidsperioder.

En bra dag. Jag och nye Jeff  pratade om punk och hårdrock. Han tycker Black Sabbath spelade den bästa hårdrocken, medan jag tycker bäst om Led Zeppelin av de som spelar hårdrock.

Allmänt | |
Upp