Jordbävning i Indonesien

Jordbävning i Indonesien har krävt tusentals liv. Det är alltid lika hemskt med naturkatastrofer. Jag var i Yogjakarta 1989. Jag tycker den staden var mycket trevligare än Jakarta. Jag minns att jag gick upp i bergen nära Yogjakarta och duschade i ett vattenfall. Jag besökte också det storslagna remplet Borobodur . Familjen jag bodde hos var mycket trevliga.  Förbaskat tråkigt med jordbävningen.


Här i Alingsås besökte jag gymmet Hälsocentret på förmiddagen. Det känns nästan som jag var en fågel som satt uppe i ett fågelbord i ett träd med gröna grenar runt omkring. Det är trevlig personal där.

Tänker på fotbolls VM och att Sverige inte har någon riktigt bra högerback. Jag tycker Niclas Alexandersson är bra, men klart bäst på mittfältet.  Det blir roligt i sommar. Tänker också på Engelska landslaget och så många valmöjligheter av spelare de har. De har så många unga som jag tror håller landslagsklass.

Allmänt | |
Upp