Pelagonier och fuxior

Regn, men ganska fint på förmiddagen. Jag gick i alla fall till ICA på förmiddagen för att köpa jordgubbssylt innan regnet kom. Hälsade på en granne som skall flytta. Lade märke till en lång äldre herre som log lite under tiden som han studerade hyllan där det stod sylt. Det ger trots allt ett ganska trevligt med folk som ler och för tillfreds med stunden. Den pensionerade kranföraren var där. Han ler inte men utstrålar ändå relativt harmoniska vibrationer.

Det är grönt och det ser friskt ut ute. Pelagonier och fuxior blommar på vår balkong. Kristina har ordnat blommorna. Hon funderar på att söka ett arbete på Göteborgs universitet. Visserligen har hon ett bra jobb, men jag blir nervös av bara tanken på att hon ska söka, hoppas hon inser att hon har ett bra jobb redan. Det är fruktansvärt svårt att få jobb som bibliotekarie på Göteborgs universitetsbibliotek. Jag hoppas inte jag påverkar henne för mycket att söka. Att söka ett arbete som det är så osäkert att du får är som att frivilligt självmant stiga ner till Gehenna. Att gång på gång få nej är jobbigt tycker jag. Eller också är jag bara mesig.

Allmänt | |
Upp