Borås energi och förföraren

Gallrade utanför Bennys (namnet är påhittat) har jag gallrat gamla dammiga serier och rapporter. Ett häfte om riksdagstrycket från 1918. Och mitt upp i allt gammalt stod Academic writing av Lennart Björk, som fått statusen förkommen på i lokala databasen 2005. Jag har letat efter den boken som en dåre i flera år eftersom gäststudenterna ville ha den. Under dagen har jag hittat fler böcker som fått status förkommen som stod blandade i pensionerade Bennys bokhylla! "Forskning och skrivande" från 2004 inklämd mellan gamla dammiga  "Svensk nykterhetslitteratur 1557-1877" och "Svensk kreditmarknad 1930-1943" osv.


Derek Hales (namnet är fingerat)
tittade in på jobbet igår. En fantastiskt trevlig och duktig före detta kollega som tyvärr inte fick fortsätta efter året som friårsvikarie. Vi pratade lite om musik, han kände inte till den gamla legendariska punkgruppen X-Ray Spex, å andra sidan hade inte jag hört punkgruppen Borås energi. Borås energi låter spännande: Två gitarrer, trummor och sång"

 

Sedan åkte jag spårvagn till gymmet. Lyssnade på en kille som hela vägen till Drottningtorget satt och tjatade på en tjej i mobiltelefon och försökte få henne till en fest: "Har du inte gjort slut med Robert än?", "Tveka inte det är klart du ska komma!", "Vad vi gör, vi umgås och gör våra behov" (vad menade han med det?), "säger du att jag är knäpp" Du är knäpp" Du är sinnessjuk" Ja, jag är knäpp och du är knäpp"?

   Det är annat det, jag som knappt tordes titta på en vacker kvinna utan sjunka under jorden av blygsel och skamkänsla.
 

På gymmet träffade jag Martin, Sebastian och Muhammed 1 och det var ju uppmuntrande.

Pendling | |
Upp