Föreläsning om Nikken och en silltunna

Lite svalare idag. Bara sex grader klockan fem på morgonen. Under dagen blev det uppåt 16 grader men uppehåll. Fick punktering när jag cyklade till stationen, mycket irriterande.

 
En tröttsam dag. Slänger uppsatser samtidigt som studenterna frågar efter dem. En låntagare ringde och undrade hur mycket hon skulle betala när hon inte hittade uppsatserna. Jag sade att hon kunde behålla dem. Trött när jag kom hem, det var ju punka på cykeln också

När jag skulle förlänga månadskortet tappade jag betalkortet i en silltunna som var fylld med coca-colaflaskor. Skammen var total när jag fick plocka upp alla flaskor och längst ner i silltunnan. Och ingen tröst fanns att få.

På kvällen var jag på en föreläsning om Nikken. Det är en hälsoprodukt med magnetfält som skall vara nyttiga. Det finns magnetfältsjackor, magnetfältssulor, magnetiserat och renat vatten osv.
Arbete | |
Upp