Havtornsmarmelad och morotsmarmelad

Blåst men soligt idag. Gick och handlade 300 gram lax och en fiskburgare. Laxen får räcka i två dagar. Utanför Ica satt den pensionerade kranföraren, han såg ganska glad ut när han samtalade med en äldre dam. I kön stod det två äldre herrar som kommenterade Ulrika Messings avhopp från riksdagen för att slå sig till ro med en miljardär.
-Det hade jag också gjort, sa en herre med käpp.

När jag ätit upp fiskburgaren följde jag med Kristina till torget. På vägen till torget började det blåsa så en blomsterhandlare blommor flög hit och dit. Jag gick in och sade till medan Kristina försökte rädda blommorna.  När vi köpte äpplen, Discovery hette de och jag fick faktiskt provsmaka ett. När vi köpt äpplena och ett halvt vitkålshuvud stannade vi till vid Rabalder där kunder kunde handla tre tingest och bara betala för två. Jag tror jag väntade i över en halvtimme utanför och bara stod med äpplena, Discovery hette de, i en kasse.

Hemma satte vi oss och drack kaffe och år skorpor med morotsmarmelad och havtornsmarmelad på. Havtrornsmarmeladen var lite sur men frisk.

Slutligen vill jag även här gratulera bloggaren Megafånen som fyller 41 år. När jag tänker efter så tror jag det är den enda bloggen jag läser varje dag. Och så hoppas jag att han får en trevlig, angenäm födelsedag.

Till sist hoppas jag att  Manchester city vinner mot Arsenal idag. Trots att Arsenal länge var mitt favoritlag, men det var på Charlie Georges och John Radfords tid. (Manchester City förlorade med 1-0, tyvärr.)
Familjen | |
Upp