Kromosom 16

Fullt på tåget i morse. Vid fyrasätesplatsen till vänster satt tre grabbar från Falköping. De var lite korpulenta och hade en kartong med praliner framför sig och de diskuterade hur de skulle fördela pralinerna sinsemellan. Det luktade choklad när inte han till vänster om mig öppnade munnen. Han hade en hemsk andedräkt och hade nog inte borstat tänderna på morgonen. Förresten hade han stoppat in öronproppar långt in i öronen. Han hade nog använt samma flera gånger.

 

Vad roligt att "Born Rebel" Garth Hudson (namnet är fingerat) har hittat hit igen! Annars är det ganska lugnt på biblioteket.

 

Till lunch skippade jag Snickers eller Bounty idag. Kristina berättade för mig igår vad du bör äta och vad du inte bör äta. Definitivt inte godis. Det kan göra att min MS blir sämre sa min underbara fru. Finska forskare har hittat en kromosom 16 som de som gillar godis har. Min farfars far gillade godis och han dog i diabetes.

Bibliotek | |
Upp