Bruce kommer till stan

Kunde inte sova på natten. Det blåste och tjöt och jag tänkte bara på scanning.

Upp vid sju och kokade ägg, tog fram yoghurt, bredde mackor och gjorde kaffe. Efter Karlsson på taket på teve  cyklade jag med skräp till återvinningstationen. Därefter cyklade jag i regnet till Bokia för att hämta två böcker från Adlibris, Klas Katt går till sjöss och en trädgårdsbok som Kristina beställt. Nej de på Bokia kände inte till att de fått någon bok åt mig? I stället cyklade jag till Sparköp men de kände inte heller till några böcker? Jag träffade min kusins trevlige make men jag var för stressad för att prata. I fiskaffären utanför köpte jag kummel och makrill medan jag ändå var där. Tog en vända hem och tittade på e-post jag fått från Adlibris och där stod det att Hallengrens hade tagit emot böckerna och att jag skulle fått SMS om att de kommit fram. (Jag har aldrig tagit emot ett SMS i hela mitt liv... vet inte hur jag gör?). Cyklade tillbaka till stan, vid det här laget vräkte regnet ner och det hade börjat ta i och blåsa. Våt som en dränkt katt stegade jag in på Hallengrens tobak. Nej, de hade inte tagit emot någonting? Mannen i kassan tittade på min mobiltelefon men hittade ingen SMS:brev. Han passade på att ge mig en lektion i hur du öppnar SMS, eventuellt kommer jag ihåg det? När han gjort det plockade han fram en pärm och i den hittade han mitt namn. I ett rum bakom plockade han fram mitt paket. Det var som att cykla hem i ett vattenfall. Jag hade fått en plastpåse på Hallengrens så böckerna var någorlunda skyddade.

I sommar kommer Bruce Springsteen till Göteborg. Skall försöka gå för det är lite fest. Min kollega på Campus Linné skulle absolut gå dit. Läste i tidningen att Danny Federici har hoppat av för att vårda sin cancer och att Clarence Clemons verkar trött. Men konserten i Madrid lär ha varit bra. Kanske hade det varit roligare att se Springsteen med The Seeger Sessions hade varit roligare.
Fritid | |
Upp