Ingen jul utan Bachs juloratorium

Drömde mardröm om att en frisör rakade av allt hår mitt på huvudet så jag såg ut som en munk.

Sol och kallt. Efter Karlsson på taket och julkalendern cyklade jag till Chess och klippte mig. Alltid avkopplande att växla några ord med frisören. Cyklade sedan och köpte glögg och champagne. När jag kom hem satt Kristina fortfarande och tittade på TV4:as morgonnyheter. Hörde Carola och jag tyckte det lät förskräckligt, då sätter jag hellre på en skiva med Nina Simone . Då cyklade jag och köpte en fiskburgare och strömming. Bäst att cykla nu när de skriver under en klimatrapport. Även ifall USA, Kina och Indien släpper ut mest så måste vi tänka på det också. När vi flög till New York för knappt ett år sedan såg vi att isen runt Grönland höll på att smälta. Utanför Bohlins stod en tomteorkester och spelade julmusik. såg en av tomtegubbarna i en trappuppgång utanför ett kontor sedan. Han såg riktigt grinig ut. Han hade väl inte fått sitt gage? Köpte julskinka och paté trots att jag från början tänkt att ha en vegetarisk jul.

Hemma kopplar jag av till Bachs juloratorium och JJ Cale .

Det skall bli intressant att se hur Fabio Capello lyckas med Engelska landslaget. Han har tagit med sig en kader av herrar att ha som assistans i England. Sven Göran Eriksson sade någon gång på en fråga varför han inte lyckades med England lika bra som han lyckas som tänare för Manchester City. "England har ingen Elano", (mittfältsspelare i Manchester city) svarade han då.
Fritid | |
Upp