Alltid rött alltid rätt

Igår (21/2) stod tåget på stationen i Göteborg. Det ver snöyra och ganska kaotiskt. Det var snöyra idag också, men tåget stod bara en kvart på spåret.

Stod i lånedisken på förmiddagen, hade med mig några samhällsvetenskapsuppsatser och katalogiserade.
-Skulle jag kunna få låna några whiteboardpennor?
-Javisst... öööh... går det bra med rött?
-Jag gillar rött.
Jag tror att många som går till biblioteket är vänstermänniskor. De som vill lägga ner biblioteket har inte hjärtat till vänster. Det droppade in folk under dagen och biblioteket blev fullsatt. Rättshaveristen var här. Jag har sett ett av hennes brev en gång. Det är ett sammelsurium av lagar. Hon är nog ett geni.

På eftermiddagen skrev jag ut en sökning på alla böcker från en donation. Det var nästan 1700 böcker. Jag fick söka på tjänsteanmärkning x i 852 fältet i lokala databasen. Försökte göra en boolesk sökning i Libris men då fick jag fram hylluppställning men inte tjänsteanmärkningen för donationen.

Till slut skrev jag i alla fall ut alla 1700 titlar. När jag i lugnan ro satt och gick igenom hylluppställning ringer telefonen.
-Ja hej, det är Bile.
-Ja.
Å herregud vad har jag nu gjort?
-Ja Bile du vet, som läser här? Det står fel telefonnummer på er hemsida.
Puh, ja författaren Bile, vilken lättnad.
-Jag ska genast ändra.
-Men det var inte det jag ville, jag bara undrade om du kunde lägga undan en (x)bok åt mig.
-Ja självklart, jag hämtar den direkt.
-Tack så mycket då.
-Tack själv, any time, eller vad man ska säga.

Allmänt | |
Upp