Lade näsan i blöt

Blängde lite surt på en tjej som bredde ut sig på två säten på tåget eftersom tåget var fullt. Dock ändrade jag snart inställning.
-På onsdag ska jag supa.... Men jag får ta det lite försiktigt eftersom jag jar en körning på fredag.
En ung mörk tjej som lutade svett och var broderad med tatueringar på armen. Hon satt mitt emot en liten ljus tjej med ljus röst som tidligen också studerade till lastbilschaufför.
-Hur långt får ett släp vara?
-24 meter.
-Hur högt får ett släp vara?
-Öh, fan det får vara hur högt saom helst... Det var en kuggfråga.
Tjejerna har tur egentligen med ett tryggt jobb och har hela livet framför sig.

På jobbet satt jag mest och katalogiserade. En kille kom in på mitt rum och ville ha några utskrifter. Det såg ut som ett sjöslag på mitt rum med böcker, gamla datorer, uppsatser och Alphons Czibulka på klassisk musik på radio.

Sedan lade jag näsan i blöt.
-Kommer du från England? Du talar bra svenska.
-Nej, Kina, jag talar svenska engelska och kinesiska.
Allmänt | |
Upp