Antons stuvas in i en påse

-Ska jag hämta Antons säck i förrådet? Frågar jag Kristina.
-Ja, det kan du göra.
-Ska Antons korg vara med när jag stoppar ner honom i säcken?
-Stackars Anton, blir nedstoppad i en säck.
-Anton går inte ner i påsen, säger jag som står ute i trappuppgången.
-Nej, Anton måste ha en stor plastsäck, han får inte plats i en papperssäck.
Jag röjer lite på hatthyllan i vestibulen och hittar till slut en stor grön postsäck. Den kommer nog från Boden.
Jag håller upp säcken medan Kristina lyfter upp Anton och sänker ner honom i påsen.
-Stopp det är godis kvar i hans korg.
Jag gräver ur lite Twist ur hans korg.
-Stackars Anton instoppad i ett förråd fram till nästa jul. Anton är en tomte med stort grått skägg, röda kinder, små ögon. Ganska lik tomten i Viktor Rydbergs saga.

Samtal från igår:
-Jo, det är något jag skulle vilja säga... men jag vet inte om man skall prata om sådana här saker på jobbet, säger jag vid fikat.
-Prata på du bara, säger Hugh Hooper som är en rutinerad kille.
-Ja, jag vet inte om det är så lyckat att utrikesministern har aktier i Vostok Nafta och ryska aktier. Nu är det de här med Vitryssland där han stängt av oljan och tidigare Ukraina. Om de bygger en gasledning under Östersjön så kan ju han stänga av gasen eller oljan till Sverige om han av någon anledning vill sätta press på oss. Det kan bli en jävsituation om utrikesministern har aktier i rysk olja.
Allmänt | |
Upp