Hugh Hooper och Riksdagstrycket

Mörkt och blåsigt men milt för årstiden.

Fullt med studenter på biblioteket och några "fripassagerare". Rättshaveristen var där och jag såg "Born Rebel" med en Gais-tröja på sig idag. Vi har en ny kollega på jobbet som fått en plats. (Kan kalla honom för Hugh Hooper, dvs Soft Machines gamle bassist). Fick ett samtal igår från en hög chef som inte tyckte vi skulle katalogisera mer eftersom allt material skulle kasseras. Började i alla fall med att göra exemplarposter på två böcker och skickade ett meddelande till forskarna. Jag ändrade lite på webbsidan, tog bort en del för att den ska bli så liten som möjligt. Katalogiserade en ny rapport från Centralförbundet för alkohol och narkotika. Senare, i lånedisken var det fullt upp. Många frågor om riksdagstrycket och det gör mig så nervös.
-Var hittar jag Diariet?
-Var står Riksdagsskrivelserna?

Efter jobbet gick jag och fikade med Gösta. Någon mättsam pasta tog jag. Såg en kille med jeansväst där det stod Anti-Nowhere League på ryggen.
-Tänk, det är en gammal punk grupp från tiden när jag var ung, sa jag.
-Han har väl fått den från sin farsa, sa Gösta.
Gösta pratade som vanligt om Solveig som lämnat honom. Hade jag tänkt på det skulle jag sagt att "hon inte är är värd din kärlek."
Bibliotek | |
Upp