Telefonsamtalet

I går ringde en gammal vän från gymnasietiden i Falköping. Han är delägare i ett dataföretag, har lägenhet i Stockholm och villa utanför Skövde. Jag minns att när jag var ute och rullade hatt på nätterna i Falköping så arbetade han natt på Rantens hotell. När allt gått åt pipsvängen och det inte var så festligt på festerna så gick jag och pratade av mig lite där jag visste att han arbetade på nätterna. Han flyttade till Stockholm direkt efter gymnasiet och började jobba. Han gick inte på universitet, det hade han inte tid med, bara jobba. Det har ju gått bra för honom också. Jag minns att han var duktig i svenska och att en lärare Persson vid ett tillfälle sa: "Dig kommer jag nog att höra om i framtiden." Nja, svenska blev det inte så mycket med, däremot datorer.

Ringde Gösta som sa att var och en får köra sitt race i livet. Eller han skrev ett e-mail och sa att det varit ett skott och mord på vägen som han brukar cykla till jobbet.
Semesterliv | |
Upp